Tuesday, June 22, 2010

novel ramlee awang mursyid,hlovate n denyut kasih medic



well,i've been read cinta sufi(smbungan bgaikan putrid,cinta sang ratu and hijab sang pencinta()..superb!! great work..love his novel,ramlee awang mursyid..wish 2 met him someday..

also have been reading denyut kasih medic..got dis novel at my room..very good exposure 2 medic student.combination of fiqh and medic..n oso love after marriage..wow!! its so wonderful..hopegully i'll find solehin 2 be my fture hubby..
wanna read hlovate novel,versus..but money not enough maa..buying by my pocket money..so satisfy..

i wan oso introducing 'kasih antara kita' song by zarina and adeep fabulous cat..its so melodious..i've been searching since series movie zati and si mawas till i noe its title n dwload it in 4shared..kamon,try find it..

sje nk becerita novel tebaru yg ak bce..sebuah kisah mengenai pengembaraan laksaman sunan..sgt menarik novel nie n ia perlukan imaginasi tggi..Mengisahkan Laksamana Sunan@Saifudin yang telah kembali semula ke zaman asalnya selepas mengembara merentas masa ke abad 21. Berikutan daripada pengembaraan mustahil yang diizinkan Allah Taala itu, maka Saifudin telah menerima kesan sampingan yang amat menderitakan kudratnya. Sebahagian kudratnya sebagai seorang pahlawan yang ampuh melawan kejahatan telah hilang dan menjadikan beliau lemah untuk menghadapi pelbagai perkara.

Penceritaan ini diteruskan pula dengan pelayaran bersejarah seorang balu bangawan portugal iaitu Yang Mulia Catalina ke Melaka untuk mencari seorang wanita bernama Maryam yang kerap menghiasi mimpinya. Mimpi bertemu Maryam itu berlaku sejurus selepas Catalina pengsan apabila diberitakan kematian suami tercinta, Aryas de Lopo di medan peperangan.

Oleh kerana terlalu kecewa, Catalina mengambil keputusan melakukan perjalanan panjang menuju Nusantara untuk menjejak Maryam yang menjanjikan sebuah kehidupan yang lebih baik dan bersih dari belenggu kekafiran. Penceritaan diteruskan dengan Catalina berjumpa dengan Saifudin dan membawa pula kepada perjalanan ke Hulu Melaka untuk berjumpa Maryam. Dibantu oleh Saifudin.

Pelbagai cabaran, rintangan, onak, dan kejahatan terpaksa dirempuh oleh mereka sepanjang perjalanan ke Hulu Melaka. Antaranya kejahatan Iblis Laknatullah yang terdiri daripada roh manusia yang derhaka pada Sultan, sihir Puteri Kober Gandring dan juga yang paling sukar adalah kedurjanaan Thaghut. Semuanya dirempuh oleh Saifuddin dengan sifat berserah diri pada Allah dan cintakan Syahid.

Tp ak agak x saba menanti sequel die sbb crite tegantung..ap senanye tejadi pd laksamana sunan n kat mane ilangnye ketis nagroe n wasilah maryam..tp sesungguhnye novel nie menginsafkan..


takut la pada yg satu ALLAH..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...