Monday, December 6, 2010

rintihan sang pelaku dosa..

alhamdullilah lama rasanya x menulis dalam ruangan blog neyh..mgkn entry2 sblm nie byk mengisarkan mengenai cinta,perasaan..sememangnya cinta membuta tulikan seseorang..aku sendiri terbuta dgn cinta kepda manusia..

bila bace balek blog nie,mmg serabut cket..aku mmg x pandy nk kemas kini blog..lagipon nie utk bacaan sndiri sahaja,tdkla perlu dihebohkan.. harinie kita nk bercerita mengenai maal hijrah

byk dugaan ketika maal hijrah..sikit sahaja padahal..hehe ..ak x g klas smlm sbb pening kepala dgn cirit..ntah ape aku minum smlm ak pon tataw..namun sakit perut aku direlease dgn kehadiran msg dr org yg istimewa..tros rase baek..smmgnya mindset je sakit2 nie..tp setelah beberapa msg,hati aku mula meruntun kepilikan..apesal die gatal semacam nie..aku da takut..apekah dia berubah setelah masuk pusat tahfiz itu??kalo die tulis pelik2 macamnie,lelaki mna lagi aku nk percaya..aku tros solat hajat minta die dilindungi..ya ALLAH..pelik bebenor..manja terlebey..takut aku dgn dia..apepon,aku lebih takut azabNya dari kata2 cinta dari dia..jadi aku x reply msg dia..dan setelah beberapa seketika aku dpat lagi msg dari dia..dia cuma nk menguji aku..sbb die terbayang aku dan ex aku..utk seketika aku terpikir dosa2 aku bersama ex aku..byk ya ALLAH..byknya dosa aku.aku bertaubat sesungguhnya..kalo bole aku xnk engt apa2 pasal kisah silam aku tuh..mmg menyakitkan..dan ALLAH maha pengasih,tidakla die membalas ape yg aku lakukan on the dot..terima kasih ya ALLAH kerana beri masa aku utk bertaubat..

dan terima kerana mempertemukan aku dgn si dia..

smlm,ex aku antar msg merayu2 utk trima balek dia..dan ketika aku masih bersabar sambil merasionalkan minda dgn tidak mengincludekan cinta aku pada lelaki soleh itu,aku mula memblas msg dia..
ape yg bole aku simpulkan,dia mnx beri harapan,dia nk berubah semata2 utk aku,dia kata de nangis ,mcm org gila sbb teringat kat aku...
emmm..
smpi satu point,aku rasa nk naek marah..dan engtkan marah itu dari syaitan,aku bgn bace al-Mulk.dan aku sambung balas msg dia..aku tanya kenape die x berubah kerana ALLAH??ibu bapa?? kenape berubah kerana cinta..adkah die buta tuli dgn cinta?/

dan jwapan die mmg menaikkan sdikit lagi marah aku..dia kata die mmg buta tulis sbb cinta dan dia nk aku bimbing dia..alhamdullilah dia ade niat nk berubah tp persoalannya die x berubah kerana dia nk dekat dgn ALLAH,tp semata2 kerana aku..aku takut..sbb aku pernah begitu dan kemudian aku jatuh sekejap sebelum aku dapat kekuatan utk mencari redha Illahi..itulah manusia,nk mudah.aku lebih risaukan dia akan melakukan sesuatu dgn niat salah..sdgkan harapan itu bkn milik aku..sblm aku rasa lebih marah,aku sabar..dan aku muhasabah diri,ini salah aku juga..kerana memberi harapan.sblm aku naek marah lagi,aku mengajak dia berubah kerana ALLAH,dan tupp,msg x berbalas..berprasangka baek,mgkn tertidur..namun yg penting,dia akan bangkit dari kecewanya dan menjadi hamba ALLAH yg soleh..sempena maal hijrah,aku harap semuanya jernih...tp maaf,hatiku bkn lagi milikmu dan x pernah sblum nie mnjdi milikmu..aku akan membantu sesiapa sahaja yg mendekati aku kerana ALLAH dan bkn sbb kerana mahu harapan cinta ini..maaf..ya ALLAH ampunkan aku kerana menyakitkan hati hamba2 mu yang mendambakan cinta aku..kerana aku makhluk yg lemah utk memberi cinta,apetah lagi utk membimbing..apetah lagi aku lakukan dgn tdak ikhlas..

dan datang lagi satu msg dari rakan..dia penah menyimpan harapan utk aku..tp dia pura2 x mengaku,dan trus x mengaku..namun malam td aku leraikan segalanya..no hope again..coz aku xlayak jadi pemberi harapan..ampunkan aku ya ALLAH,ya Rahman,ya Rahim..ampunkan aku..

ya ALLAH,
aku serahkan jiwa raga padamu...
mengharapkan sinar pengcahayaan..
mengharapkan kemanisan iman,
kebahagiaan dari MU..

ampunkan aku ya ALLAH,
kerana menyakitkan hati makhluk2 mu..
tidak aku niatkan,
namun aku ketidakihhlasan menutupi kebaikan yg aku salurkan padanya,
aku takut ya ALLAH akan balasanmu..
aku cuma ingin bersikap benar..
bantulah dia ya ALLAH
benarkan aku mencari cintaMu..
dgn tenang...
dgn penuh kehambaan..

dan kpd yg teristimewa..

biarlah ALLAH penentu jodoh kita,
kerana akuu takut akan kegembiraan bersamamu,
kerana ia akan menutupi iman kita berdua,
aku mahu mensucikanmu,
dan aku mahu kau mensucikanku,
bebas dari ayat2 manja,dari gurau senda mainan dunia,

wahai lelaki yg aku cintai,
doakan jodoh kita berdua,
kerana aku xakan melakukan apa2 utk mengeratkan hubungan kita berdua..
cuma doa menjadi pengikat..
dan redha Illahi menjadi saksi..

wahai lelaki yang aku cintai,
ampunkan kisah silam aku...
aku xakan sesekali mengulang semula kisah itu..
ya ALLAH ampunkan aku ya ALLAH,
sgrlah rintihan aku ini..
layakkah aku bersamanya..??
engkau lah yg menulis jodohku di Luh Mahfuz,
dan aku mampu berdoa..
dan menunggu..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...