Wednesday, October 5, 2011

diri yang kerdil
















aku hanya hamba yang kerdil..
terkadang aku terjatuh dalam lautan duniawi,
terkadang aku merindu rijalku,
terkadang aku ingin lari dari jalan dakwah ini..


aku hanya hamba yang kerdil...
terkadang aku bertanya pada diri,
mengapa perasaaan mazmumah masih bertakuk di dalam hatiku,
mengapa terkadang dengki menyinggah hati,
kebencian dan dendam masih menyingga..


aku hanya hamba yang kerdil..
terkadang payah untukku mengukir senyuman,
membina kesabaran di dalam hati,
mengunci mulut dari terus melontar benak kemarahan,
melontar kata-kata hikmah buat sahabat yg mendengar,
memimpin semangat didalam diri,
ya ALLAH,
aku hanya hamba yang kerdil..


ya ALLAH,
terkadang aku gagal menjaga diriku,
tidak mampu memberi yang terbaik bagi setiap usahaku,
menjadi contoh bagi adik-adik,
menjadi anak solehah bagi ibu bapaku,
apatah menjadi hamba yang patuh padaMU..
aku hanya hamba yang kerdil...


ya ALLAH..
aku menulis penuh kehambaan,
aku merindu halawatul iman,
merindu saat-saat mengalir air mata keimanan,
merindu keikhlasan penuh bermakna,
merindu kesabaran tanpa batasan,
bantulah aku ya ALLAH..
ya ALLAH..
ya ALLAH...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...