Wednesday, October 5, 2011

rezeki bertangguh yang memberi rahmat

SubhanaALLAH..aku dapat merasakan betapa agungnya kebesaran ALLAH ...aku berdoa untuk mendapat jalan baru dalam kehidupan dalam ramadhan lepas..dan alhamdullilah ,ia membuka lembaran baru dalam hidupku..kemudian aku masih ingat ketika aku menghadapi masalah yang berat dalam perhubungan bersama rakan serumahku..ketika itu beberapa bulan sebelum ramadhan,maka aku beristikharah supaya aku pindah rumah atau tidak..aku ingin mendapat bilik sendiri supaya aku dapat memiliki ruang beribadah,belajar,berkarya dan lain-lain lagi..aku ingin bila aku bangun pagi,aku bebas dari ion-ion negatif orang lain yang boleh mempengaruhi aku dan menjelang harinya aku ingin bebas dari pandangan duniawi melihat manusia melakukan perkara2 melaghakan serta perbualan yang menjatuhkan manusia lain..semua impian aku tidaklah membuktikan aku seorang yang sempurna,namun cukup sebagai ikhtiar supaya aku dapat menyediakan diri aku ke alam akhirat..AKU BERMUFARAKAH BUKAN UNTUK MEMUTUSKAN SILATURRAHIM NAMUN CUKUP UNTUK AKU MENYEDIAKAN DIRI AKU MENJADI LEBIH BAIK SUPAYA DENGAN TAKDIRNYA AKU DAPAT MENGUBAH HATI-HATI MANUSIA..makanya aku menadah tangan mengadap ILLAHI memohon dipermudahkan aku mencari rumah baru..dan alhamdullilah,aku menjumpai sebuah rumah yang begitu menarik perhatian,dan hati aku begitu tertarik  ..dan alhamdullilah,urusan kami dipermudahkan..aku kini tersenyum di kamar baru..masih lagi aku ingat ketika begitu susah untuk permohonan MARA aku diluluskan..sampailah sebelum ramadhan,akhirnya aku mendapat duit tersebut..dan kini baru aku sedar kadang2 ALLAH menangguhkan sesuatu nikmat bukan untuk menyiksa manusia,namun sebagai persiapan untuk suatu masa dimana aku lebih memerlukan..dan aku memang sangat memerlukan sekarang..subhanaALLAH..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...