Monday, October 17, 2011

Rinduku padamu sahabat..



Sahabat yang baik apabila dipandang wajahnya mengingati ALLAH..
mendengar kata-katanya menambah ilmu..
terlihat gerak gerinya menambah takut kepada ALLAH..
berkawan dengannya menambah semangat perjuangan di jalan ALLAH...


adakah aku tergolong dalam sahabat begitu...?
jika tidak,aku harus memulakan dahulu...


ya ALLAH,kurniakan aku sahabat yang akan bersama-samaku berjuang di jalanMU..
dan persahabatan kami mendapat redhaMU..
amin ya RABB..


sungguh,di zaman sekarang,kita tercungap-cungap dengan kejahilan manusia,maksiat merata-rata, jenayah berleluasa ..
sungguh,aku merindui kehidupan biah solehah,
kehidupan salafussoleh..
dan sesungguhnya...
kemanisan memiliki sahabat yang soleh itu tidak ternilai harganya..
memimpinku dalam kelabunya masyarakat Islam..
bernafas bersamaku dalam tinta perjuangan menyahut syahadatul haq..
subhanallah..


uhibbukum fillah..aku bersyukur mengenali antunna..semoga persahabatan kita diredhaiNYA...amin ya RABB

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...